Kontakt
Mgr Dobromiła Szczepaniak
– przewodnicząca Sekcji Nauczycielskiej PTF
Dr
Zofia Gołąb-Meyer
<meyer@th.if.uj.edu.pl>
– honorowa przewodnicząca Sekcji Nauczycielskiej PTF
Instytut Fizyki,
Uniwersytet Jagielloński
ul. Reymonta 4, PL-30059 Kraków
tel: +48 12 6324888 wew. 5726 lub 5563
fax: +48 12 6334079, 6337086
Dr inż.
Bartłomiej Spisak
<bartlomiej.spisak@fis.agh.edu.pl>
– koordynator WWW
WFiIS,
AGH
Komunikaty i ogłoszenia
Stanowisko "Forum Dziekanów" w sprawie organizacji Olimpiady Fizycznej.
W dniach 13-15 listopada odbędzie się trzecia undergroundowa konferencja dydaktyki fizyki BOROWICE W KUDOWIE. Dla niewtajemniczonych - informacje o tym niezwykłym spotkaniu znaleźćmożna na stronie: http://lo2.nazwa.pl/obserwatorium/kudowa.htm W programie jest między innymi dyskusja pt: "Po co nam sekcja nauczycielska PTF", którą poprowadzę wspólnie z naszą honorową przewodniczącą Zofią Gołąb- Meyer. Poza tym mnóstwo innych atrakcji planowanych przez Tajny Komitet Organizacyjny. Polecam!
19 października powstała grupa dyskusyjna Sekcji Nauczycielskiej PTF. To narzędzie ułatwi kontakt osobom stanowiącym sekcję oraz zainteresowanym współpracą z SN PTF. Wszystkich, którzy chcieliby znaleźć się w tej grupie dyskusyjnej, a jeszcze ich tam nie wpisałam proszę o kontakt ze mną.
zmiana warty w Sekcji Nauczycielskiej PTF
list przewodniczącego OK PTF do krakowskich nauczycieli fizyki i przyrody
Polecamy
Foton: popularne czasopismo dla nauczycieli fizyki i ich uczniów
Moja fizyka: czasopismo nauczycieli fizyki
Komitet Główny Olimpiady Fizycznej
International Research Group on Physics Teaching
Środowe spotkania w Instytucie Fizyki UJ – wykłady i pokazy dla młodzieży szkół średnich – aktualny program
Dziennikarstwo naukowoprzyrodnicze – studia podyplomowe
Studia Matematyczno-Przyrodnicze
Kopernik – katalog podręczników z recenzjami
Nauczyciele piszą
Warunki konieczne nauczania fizyki w szkołach średnich
(2009.05.28, H.Szydłowski)
Czy ktoś coś rozumie?
(2004.12.10, A.Smólski)
Czy przekształcenie Lorentza jest obrotem, czyli jak z dziury zrobiono górę
(2003.03.20, J.Czerniawski)
Nie wylewać dziecka z kąpielą
(2002.02.05, Z.Gołąb-Meyer)
Nowa matura
(2001.10.31, Z.Gołąb-Meyer)
Niepoprawne zadanie
(2001.10.31, Z.Gołąb-Meyer)
Jak rozwijać zainteresowania uczniów naukami przyrodniczymi?
(2001.07.19, M.Janowiak)
List do Redakcji Kwartalnika "Foton"
(2000.10.16, A.Reńda)
Dyskusja nt. terminów "szybkość" i "prędkość"
Czy w fizyce obowiązuje jeszcze logika?
(2004.11.08, A.Nowik)
Przykłady głosów w dyskusji
(2003.05.26, Z.Gołąb-Meyer)
O sztuce dzielenia włosa na cudzych głowach
(2003.04.07, L.Lehman, "Fizyka w szkole", 3/2003)
W odpowiedzi na artykuł L.Lehmana z "Fizyki w szkole", 3/2003
(2003.06.10, B.Jancewicz)
Prędkość, szybkość – rozróżnienie znaczeniowe tych terminów
(2002.07.11, B.Jancewicz & Z.Gołąb-Meyer)
Trudności w zrozumieniu pojęcia prędkości
(2002.07.11, Z.Gołąb-Meyer)
Fizyka na scenie w Tarnowie
(2003.05.30, M.Lipiński)
Fizyka na scenie 3 – festiwal edukacyjny dla nauczycieli i popularyzatorów fizyki
(2003.02.26, K.Malarz)
Fizyka na scenie 2
(2001.11.23, Z.Gołąb-Meyer)
Fizyka na scenie
(2001.03.16, Z.Gołąb-Meyer, "Foton" 72)